/*--

Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

Τί ἄρωμα φορᾶς;

Δὲν γίνεται σήμερα ἕνας σύγχρονος ἄνθρωπος, ὅπως λένε καλοί μου φίλοι, καὶ μάλιστα ἕνας νέος, νὰ … μὴ φοράει τὸ ἄρωμά του! Εἴτε γυναίκα εἶναι, εἴτε ἄνδρας! Μάλιστα καθένας διαλέγει καὶ κάτι ξεχωριστό, κάτι προσωπικὸ ἂς ποῦμε. Ἀνάλογα μὲ τὸ ποιὰ (ὸς) εἶναι καὶ τί ἀκριβῶς θέλει νὰ ἐπιτύχει μ’ αὐτό.

Τὰ κοσμικὰ περιοδικὰ (καὶ ὄχι μόνο) ἔχουν μόνιμες στῆλες γιὰ τὸ θέμα, ὅπως καὶ συχνὰ ἀφιερώματα. Συμβουλεύουν πότε τὸ ἕνα καὶ πότε τὸ ἄλλο. Τόσο πολὺ ποὺ χάνεται κανεὶς μέσα σ’ ὅλα αὐτά Κάποια ἄλλα γράφουν γιὰ τὴν λεγόμενη «ἀρωματοθεραπεία». Ἡ βιομηχανία τῶν καλλυντικῶν ἔχει πωλήσεις δισεκατομμυρίων, ἀνεξάρτητα ἀπ’ τὸ ποιὲς κρίσεις διέρχεται κάθε φορά ἡ ἀγορά. Τὸ δὲ μάρκετινγκ ἔχει πρὸ πολλοῦ «μυριστεῖ» κέρδη ἀκόμη καὶ μὲ τὸν ἀρωματισμὸ τῶν χώρων τῶν καταστημάτων. Μὲ τὸν τρόπο αὐτό, λέει, οἱ πελάτες παραμένουν περισσότερο σ’ αὐτὰ καὶ καταναλώνουν πιὸ πολλά!

«Ἡ Μαντόνα μυρίζει ὑπέροχα»! Αὐτὸς ἦταν ὁ τίτλος δημοσιεύματος μεγάλης σὲ κυκλοφορία ἐφημερίδας. Καὶ ὡς ὑπότιτλο εἶχε τὰ ἑξῆς: «Ἡ ἀμερικανίδα τραγουδίστρια ἔρχεται νὰ προστεθεῖ σὲ μία μεγάλη σειρὰ καλλιτεχνῶν, ποὺ δραστηριοποιοῦνται στὶς ἐπιχειρήσεις μόδας καὶ εἰδῶν πολυτελείας “πουλώντας” τὸ ὄνομά τους». Μάλιστα τὸ ἄρωμά της, αὐτὸ ποὺ λανσάρει στὴν ἀγορὰ μὲ τὴν ὑπογραφή της, εἶναι λέει τὸ «Truth or Dare»!

Βλέπετε σήμερα ἕνας «παγκόσμιος καλλιτέχνης», ὅπως εἶναι ἡ Μαντόνα, δὲν ἔχει ἔσοδα μόνο ἀπὸ τοὺς δίσκους καὶ τὶς συναυλίες ποὺ δίνει μὲ τὶς παγκόσμιες περιοδεῖες του, τώρα εἶναι καὶ ἀπὸ τὰ … ἀρώματά του! Τὸ λεγόμενο «στὰρ σύστεμ» δὲν δημιουργεῖ οὔτε καὶ καθιερώνει «καλλιτέχνες» καὶ «συγκροτήματα» ἔτσι τυχαῖα. Μεταβάλλει ὅλους αὐτοὺς σὲ … ντίλερ τῶν πολυεθνικῶν συμφερόντων. Πωλοῦν τοὺς δίσκους τους, τὰ εἰσιτήρια γιὰ τὶς συν αυλίες τους, τὰ ἀρώματά τους κ.λπ.

Καὶ βέβαια ἡ καλὰ κριμένη πίσω ἀπ’ ὅλα αὐτὰ «διεθνὴς τῶν πονηρῶν» προωθεῖ καὶ τὴ συγκεκριμένη μουσική, ἂς ποῦμε, στὰ πλαίσια τῆς διαφθορᾶς καὶ μάλιστα τῶν νέων. Δὲν εἶναι τυχαῖο, πάλι, ποὺ τώρα τελευταῖα αὐτὲς οἱ πολυεθνικὲς τραγουδίστριες τῆς πὸπ (ὅπως καὶ ἡ Μαντόνα) ἔφθασαν στὸ φοβερὸ σημεῖο νὰ τραγουδοῦν ἀκόμη καὶ γυμνές! Πρόκειται πλέον γιὰ τὴν πλήρη ἐκμετάλλευση ὅλων αὐτῶν τῶν ἑκατομμυρίων θαυμαστῶν ποὺ κατορθώνουν νὰ δημιουργοῦν μὲ ὅλους αὐτοὺς τοὺς «καλλιτέχνες» τῆς διαφθορᾶς! Καὶ … τρέχουν οἱ ἀφελεῖς νὰ τὰ ἀγοράσουν ὅλα ὅσα τοὺς ἔδωσαν νὰ τοὺς πωλήσουν! Κι ἐμεῖς θέ- λουμε νὰ τοὺς μιμηθοῦμε ἐπειδὴ «ἔτσι κάνουν ὅλοι;». Τί πλάνη!

Ἀλλὰ τὸ «Truth or Dare» τῆς Μαντόνα, δὲν εἶναι καὶ τὸ μόνο. Ἀπ’ τὸ 1988 ἡ Ἐλίζαμπεθ Τέϊλορ ἔκανε τὸ ἴδιο μὲ τὸ δικό της ἄρωμα, κατ’ ἀρχὴν τὸ «Passion» κι ἔπειτα τὸ «White Diamonds »! Καὶ πρὶν ἀπ’ αὐτὴν ἦταν ἡ Σὲρ μὲ τὸ «Uninhidited». Κι ἂν τὸ ψάξουμε ἀκόμη θὰ καταλήξουμε ἀκόμη καὶ στὴν Μέριλιν Μονρόε μὲ τὸ λεγόμενο «Chanel 5»!

Τόσο πολὺ ἔπιασε τὸ «κόλπο» αὐτό, ποὺ ἀρώματα πλέον πωλοῦν καὶ οἱ ἄλλες «ἀστέρες» ὅπως τοῦ κινηματογράφου, τοῦ ἀθλητισμοῦ κ.λπ. Ὑπολογίζεται δὲ πὼς οἱ πωλήσεις τῶν 10 πιὸ ἐμπορικῶν ἀρωμάτων ποὺ λανσάρουν διασημότητες ὑπερβαίνουν τὰ 200 ἑκατ. δολλάρια τὸν χρόνο!

Ἀλλ’ ἀξίζει νὰ προσέξουμε κι αὐτὸ ποὺ εἶπαν οἱ ὑπεύθυνοι τῆς ἑταιρείας ἐρευνῶν «Euromonitor»: «Οἱ ἑταιρεῖες καλλυντικῶν πιστεύουν ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ καλύτερος τρόπος, γιὰ νὰ πλησιάσεις τὸ νεανικὸ κοινὸ σὲ μία χώρα ὅπως οἱ ΗΠΑ, ὅπου τὸ ἄρωμα δὲν ἀποτελεῖ καθημερινὴ συνήθεια, ὅπως συμβαίνει στὴ Γαλλία…

Εἶναι γεγονὸς ὅτι τὸ κοινὸ ἀγοράζει ἕνα ἄρωμα χωρὶς κἄν νὰ τὸ ἔχει δοκιμάσει, μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ φέρει τὴν ὑπογραφὴ τοῦ ἀγαπημένου του στάρ»! Νὰ γιατί κατορθώνουν νὰ μᾶς κάνουν νὰ τοὺς ἀγαπᾶμε ὅλους αὐτοὺς καὶ νὰ γινόμαστε ὀπαδοί τους. Νὰ ἔχουμε τὶς ἀφίσες τους στὰ δωμάτιά μας καὶ νὰ λειτουργοῦν ὡς πρότυπα στὴ ζωή μας. Ἆραγε πρότυπα σὲ τί;

«Ἡ Μαντόνα μυρίζει ὑπέροχα»! Καὶ μὲ αὐτὸ θυμήθηκα αὐτὸ ποὺ εἶναι γραμμένο στὸν Ἀκάθιστο Ὕμνο γιὰ τὴν Παναγία. Ἀναφέρει: «Χαῖρε ὀσμὴ τῆς Χριστοῦ εὐωδίας». Δηλαδή, Χαῖρε ἐσὺ Θεοτόκε, ποὺ ἀναδίδεις τὴν εὐωδία τοῦ Χριστοῦ. Τί σημαίνει αὐτὸ ἆραγε;

Ἐδῶ ὁ μελωδὸς μιλάει γιὰ ἕνα ἄλλο ἄρωμα. Ἕνα ἄρωμα ἀνυπέρβλητο. Ὑπερκόσμιο. Πρόκειται γιὰ τὴν ἴδια τὴν εὐωδία τοῦ Χριστοῦ. Λέει ὁ Ἀπ. Παῦλος πὼς «ἐμεῖς εἴμαστε ἡ εὐωδία τοῦ Χριστοῦ ποὺ προσφέρεται στὸν Θεὸ καὶ γιὰ ὅσους βαδίζουν στὴ σωτηρία καὶ γιὰ ὅσους βαδίζουν στὴν ἀπώλεια» (Β΄ Κόρ. 1,15). Δηλαδὴ ἐμεῖς οἱ Χριστιανοί, ποὺ ἀμέσως μετὰ τὴν βάπτισή μας, ἐπειδὴ γεμίζουμε ἀπὸ Ἅγιο Πνεῦμα, εὐωδιάζουμε ὁλόκληροι σὰν ἄρωμα καὶ μάλιστα τὴν εὐωδία τοῦ Χριστοῦ.

Κι ὅσο ζοῦμε κατὰ Χριστό, τόσο καὶ γινόμαστε εὐωδία Χριστοῦ. Μὲ ἄλλα λόγια εὐωδία Χριστοῦ εἶναι ἡ ἐν Χριστῷ ζωή μας. Αὐτὴ δὲ ἡ εὐωδία εἶναι ἀντίθετη μὲ τὴν «ὀσμὴ τοῦ θανάτου» τῆς ἁμαρτίας καὶ ὅλων ἐκείνων ποὺ βρίσκονται μακριὰ ἀπ’ τὸν Χριστό. Μία ὀσμὴ ποὺ δὲν τὴν διώχνει κανένα ἄρωμα, ὅσο δυνατὸ κι ἂν εἶναι, ὅποιος κι ἂν τὸ προσφέρει, ἀκόμη κι ἂν εἶναι … στάρ!

Μία εὐωδία ποὺ ἐκπέμπεται ἀπ’ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους τοῦ Θεοῦ. Εἶναι τὸ μεγαλεῖο τῶν ἀρετῶν τους. Ἡ καθαρότητα τῆς ζωῆς τους. Ὅλη αὐτὴ ἡ ἁγιότητα ποὺ ἐκχέουν, καὶ χωρὶς νὰ τὸ θέλουν μάλιστα, καὶ τὴν ἀντιλαμβάνεται πολὺ εὔκολα κανεὶς σὰν ἔρθει σὲ ἐπικοινωνία μαζί τους.

Σὲ ἀνακουφίζει ἡ ἀγάπη τους!
Σὲ στηρίζει ἡ πίστη τους!
Σὲ εὐφραίνει ἡ ταπείνωσή τους!
Σὲ ἀναπτερώνει ὁ λόγος τους!
Σὲ ἀναπαύει ἡ ἁπλότητα τῆς βιωτῆς τους!
Σὲ πηγαίνει στὰ οὐράνια ἡ προσ ευχή τους!
Σὲ ἐμπνέουν τὰ ἔργα τους!

Κάποτε δὲ αὐτὴ τὴν εὐωδία ἐπιτρέπει ὁ Θεὸς νὰ τὴν αἰσθανόμαστε ἀκόμη καὶ μὲ τὴν ὄσφρησή μας, τότε ποὺ προσκυνοῦμε τὶς εἰκόνες ποὺ μυροβλύζουν ἢ τὰ χαριτόβρυτα ἅγια λείψανά τους (ἐπισκεφθεῖτε τὴν Παναγία τὴν Μαλεβὴ στὴν Ἀρκαδία ἢ τὸν Ἅγιο Δημήτριο στὴ Θεσσαλονίκη καὶ θὰ δεῖτε)! Ἔτσι καὶ ἡ Παναγία, ἐπειδὴ ἔμεινε πεντακάθαρη ἀπὸ τὴν ἁμαρτία, εἶναι εὐωδιαστὴ ὕπαρξη, γι’ αὐτὸ καὶ ἀξιώθηκε νὰ γίνει ἀκόμη καὶ τὸ ἀλάβαστρο, δηλαδὴ τὸ μυροδοχεῖο τοῦ Χριστοῦ. Ἐκείνου ποὺ εἶναι τὸ «Νοητὸν Μύρον» (στίχος Μ. Τετάρτης), Μύρο μὲ ὀσμὴ «πάνω ἀπ’ ὅλα τὰ ἀρώματα», Μύρο ποὺ μένει πάντοτε ἀνεξάντλητο (Ἆσ. Ἀσμ. 1,3). Κι ὅπως ὁ Χριστὸς εἶναι τὸ Φῶς ποὺ φωτίζει, ἡ Ζωή ποὺ ζωοποιεῖ, ἡ Δύναμη ποὺ δυναμώνει, ἔτσι εἶναι καὶ τὸ Μύρο ποὺ μυρώνει, ὥστε κάθε πιστός Του νὰ εὐωδιάζει πραγματικά.

Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ ὑμνογράφος, ἐκστατικὸς μπροστὰ σ’ αὐτὴν ποὺ ἀξιώθη- κε νὰ γίνει τὸ ἀλάβαστρο τοῦ Μύρου τῆς Ζωῆς, τῆς ἀπευθύνει τὸ «Χαῖρε ὀσμὴ τῆς Χριστοῦ εὐωδίας». Ἐξάλλου στὴν ἀγκαλιά της ἔχει τὸν ἴδιο τὸν Χριστό, πῶς νὰ μὴ εὐωδιάζει; Αὐτὴ κι ἂν εἶναι τὸ ἄρωμα ἐκεῖνο ποὺ πρέπει ὁπωσδήποτε …νὰ φορᾶμε!

Κι ἐμεῖς ἐντυπωσιαζόμαστε, παιδιά, ἀπὸ τὶς Μαντόνες τοῦ κόσμου καὶ τὰ … ἀρώματά τους; Εἶναι ποτὲ δυνατό, ὅσο κι ἂν τὰ χρησιμοποιήσουμε, νὰ ἀπαλλαγοῦμε ἀπ’ τὴν δυσ οσμία τῆς ψυχῆς μας; Ἂν δὲ κατορθώσουμε νὰ φέρουμε, κατὰ τὸ δυνατό, τὸ ἄρωμα τῶν ἀρετῶν, τὴν εὐωδία τοῦ Χριστοῦ, τότε τί νὰ τὰ κάνουμε ὅλα τὰ ἀποσμητικὰ ἢ κι αὐτὰ τὰ πανάκριβα ἀρώματα τοῦ κόσμου;

Ὑπόψη ὅτι συμβαίνει καὶ κάτι ἄλλο, μὲ τὸ θέμα αὐτὸ ποὺ συζητᾶμε. Δηλαδὴ ὅ,τι μὲ τὸ περιστέρι καὶ τὸν γυπαετό. Τὸ μὲν περιστέρι δὲν ὑποφέρει τὶς δυσοσμίες, ὁ γυπαετὸς ὅμως εὐφραίνεται ἀπ’ αὐτές, ἀφοῦ ἔχει μάθει νὰ τρέφεται μὲ τὰ ψοφίμια! Τὸ ἴδιο καὶ οἱ κοσμικοὶ ἄνθρωποι καὶ οἱ ἄπιστοι. Δὲν ὑποφέρουν τὴν εὐωδία τῶν ἀνθρώπων τοῦ Χριστοῦ, γι’ αὐτὸ καὶ τοὺς ἐχθρεύονται. Ἀντίθετα τοὺς εὐχαριστεῖ κάθε δυσοσμία τῆς ἁμαρτίας. Τί φοβερό!

Ρώτησαν τὸν Γέροντα Παίσιο: «Τί βοηθάει, Γέροντα, νὰ ἀποκτήσεις μία ἀρετή;» Κι ἐκεῖνος ἀπάντησε ὡς ἑξῆς: «Νὰ συναναστρέφεσαι ἐκεῖνον ποὺ ἔχει αὐτὴ τὴν ἀρετή. Ὅπως, ἂν συναναστρέφεσαι κάποιον ποὺ ἔχει εὐλάβεια, θὰ μπορέσεις σιγὰ – σιγὰ νὰ ἀποκτήσεις κι ἐσὺ εὐλάβεια, τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ μὲ ὅλες τὶς ἀρετές. Γιατί ἡ ἀρετὴ τῶν ἄλλων ἀρωματίζει κι ἐμᾶς»!

Ἀκριβῶς αὐτὸ ἀπαιτεῖται νὰ γίνει ἀπ’ ὅλους μας. Νὰ συναναστρεφόμαστε τοὺς ἐναρέτους, τοὺς ὄντως εὐωδιαστοὺς αὐτοὺς ἀνθρώπους, γιὰ νὰ γίνουμε κι ἐμεῖς «εὐωδία Χριστοῦ». Νὰ τὸ ἄρωμά μας παιδιά. Ἡ εὐωδία τοῦ Χριστοῦ. Αὐτὸ ποὺ εἶναι τὸ μόνο ἄρωμα ποὺ ἀξίζει νὰ φορᾶμε…

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

πηγή : ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ

+

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...